15 авг. 2017 г.

GBP/CHF تایم فریم 4 ساعته. کشف سیگنال گرایش معکوس



  نوسان های افزون نرخ گذاری های جفت ارزی مربوطه در طی دو ماه اخیر باعث شد, که متوجه کاهش سریع ماقبل این دارایی تا هنگام برخاست دوباره اش تا سطوح امروزی, نگردیم. چرا که ادامه دار شدن گرایش های گسترشی اخیر, که سبب اتمام شکل گیری الگوی سر و شانه (مبنی بر بازگشت نزولی بلند مدت) گردیده, همواره در طی  گرایشی صعودی و همراه با نوسان های شدید شکل گرفته است. علاوه بر این شاهد اتمام شکل گیری چنین الگویی, تنها در محدوده ی شانه ی دوم الگوی اول (مبنی بر بازگشت صعودی کوتاه مدت) نیز گردیده ایم. الگوی گرایش معکوس مورد نظر (سر و شانه), به رنگ آبی در محدوده ی بالای شانه ی دوم الگوی بزرگتر و در نمودار بالا درج شده است.

 دلیلی دیگر بر ابهام کنونی وضعیت جفت ارزی مربوطه شامل سیگنال های معاملاتی ذیل می باشد:
نفوذ نزولی نرخ گذاری ها به خطوط میانگین متحرک  5 روزه  ی  SMAو متحرک نمایی 200 روزه ی EMA بوده, که از لحاظی مبنی بر تسلط فعلی فروشندگان این جفت ارزی بر اوضاع بازار می باشد. هرچند که هم اکنون شاهد شیرجه ی خطوط شاخص نوسانگر Stochastic به سمت سطح 20% اشباع فروش در نمودار 24 ساعته می باشیم. همچنین شاهدیم, که همراه با دورتر شدن خطوط از یکدیگر و تغییر مکان از محدوده ی 50% به محدوده ی اشباع فروش 20%,  امکان بازگشت صعودی آتی نرخ گذاری ها, پس از برخورد با سطح پشتیبانی 1.2450 افزون تر گردیده است. چرا که 20% اشباع فروش بازه ی معاملاتی کنونی, همسطح با پشتیبانی مورد نظر می باشد. 


 سیگنال دریافت شده از محاسبه ی شاخص نوسانگر Stochastic 24 ساعته, مبنی بر اتمام بزود معاملات فروش دارایی مورد نظر می باشد. اما در صورتی که به نمودار این شاخص نوسانگر در تایم فریم 4 ساعته بنگریم, شاهد شیرجه ی خطوط از محدوده ی اشباع 80% خرید به سمت پایین خواهیم بود. بدین دلیل نیز بهترین عملکرد, شامل فروش این جفت ارزی, تنها در صورت نفوذ نرخ به سطح پشتیبانی 1.2450 خواهد بود. چرا که از نظر بازه ی معاملاتی کنونی, سطح پشتیبانی مورد نظر, در محدوده ی اشباع فروش شاخص نوسانگر 4 ساعته ی Stochastic اسکان داشته و یکی از سطوح قوی گرایش صعودی کنونی به حساب می آید. همچنین لازم به یادآوریست, که نفوذ آتی نرخ به سطح مربوطه, باعث شکست روند اتمام آخرین الگوی شکل گرفته خواهد گردید و بدین سبب, تثبیت گرایش آتی از آن الگوی سر و شانه ی بزرگ تر ( مبنی بر گرایش نزولی بلند مدت) خواهد بود.

 با توجه به خروج گرایش های نرخی از فاز مبهم اخیر, افول کنونی نرخ گذاری ها با بررسی تایم فریم 4 ساعته و همچنین سلطه ی مطلق فعلی فروشندگان GBP/CHF, احتمال بر ادامه دار بودن روند نه چندان سریع, اما کاهشی نرخ این جفت ارزی در چشم اندازی کوتاه مدت می باشد. هرچند, بهتر است به منظور بازگشایی معاملات, تا شکل گیری آخرین کندل نزولی صبر بورزید. چرا که در صورت نفوذ نزولی نرخ گذاری ها به خط گرایش صعودی و سطح پشتی بانی 1.2450, بازگشایی معاملات فروش این دارایی منطقی تر جلوه خواهند داد.
 در صورتی که با نفوذ نرخ به خط گرایش صعودی و سطح پشتی بانی 1.2450 مواجه نگردیم, احتمال بر آغاز گرایش صعودی آتی نرخی خواهد بود. در صورت انجام گیری چنین روندی و نفوذ صعودی نرخ گذاری ها به سطح مقاومت 1.2620, شاهد دریافت سیگنالی بلقوه, مبنی بر افزایش در پیش روی این جفت ارزی خواهیم گشت.

پیشنهادات معاملاتی:
·          پرداختن به بازگشایی معاملات خرید جفت ارزی مربوطه, تنها در صورت نفوذ صعودی نرخ گذاری ها به سطح 1.2620, اسکان خطوط Stochastic بالاتر از حد 50% و برگشت نرخ گذاری ها به محدوده ی بالای خط میانگین متحرک نمایی 200 روزه ی EMA قابل انجام خواهد بود.
·          پرداختن به معاملات فروش جفت ارزی مربوطه, بعد از نفوذ نرخ به سطح پشتیبانی 1.2450 و خط گرایش صعودی میسر خواهد گشت.
·          به منظور اجرای معاملات آتی, از بازه ی تجاری پایین تر درج شده استفاده نمایید.

سطوح هدفی:
·         4 مقاومت: 1.2840
·         3 مقاومت: 1.2740
·         2 مقاومت: 1.2690
·         1 مقاومت: 1.2620
·         نرخ کنونی: 1.2510
·         1 پشتیبانی: 1.2450
·         2 پشتیبانی: 1.2400
·         3 پشتیبانی: 1.2355
·         4 پشتیبانی: 1.2320

خواهشمندم به یاد داشته باشید, که ارزیابی انجام گرفته به عنوان دستورالعمل معاملاتی به حساب نمی آید و محتویات موجود, جز پیشنهادی بیش  نیست.
در صورت تمایل به انجام معاملات سودمند و دقیق, با کمک گیری از پکیج تریدینگ Fibox معامله نمایید! محتویات این پکیج, شامل: کورس کامل آموزش حرفه ای, کمک رسان تجاری و حساب بازرگانی اختصاصی در شرکت FIBO Group می باشد. اطلاعات بیشتر! FIBOX 300

Комментариев нет:

Отправить комментарий